Första dan på Bloggen !

Allt detta är lite nytt för mig, men jag ska iallefall försöka göra mitt bästa :-) Mitt namn är Jonathan Johansson. Studerar till lärarstudent vid campus Norrköping. Jag ska bli en sån där rackarns förskollärare som alla barn kommer springa efter, eftersom jag är mycket starkare och mer manligare än de andra lärarna. Manligare, och manligare, de enda personer jag umgås med för tillfället är kvinnor. Inom skolan, handbollen och framför allt i ett förhållande. Jag har starka planer på att se över min feminima sida och egentligen se över hur manlig jag är !!

Jag är även handbollstränare, och jag kan väl medge att det hitentills gått skäprätt åt helvete :-( Men jag hoppas på en vändning.......snart helst !!!! Jag har många gånger nu betvilat mina kunskaper inom sporten och ifrågasatt mina ledarkunskaper. Men tjejerna, för det är tjejer 15-16 år jag tränar, tycker det är roligt fortfarande och de kommer på träningarna.....mer kan jag faktiskt inte begära av dem !! Allt blev så fel i början av säsongen, jag tog över laget sent och de var inte alls samspelta. Som jag försöker övertyga mig själv om så går det inte att göra underverk av nonschalanta tonåringar......Nä, nu kanske jag överdrev men det känns faktiskt så ibland :-( Men överlag är jag stolt över mina spelare och att de inte ger upp när motgång efter mogång blir vardagsmat ! Jag har lärt mig någonting genom detta och det är att fortsätta kämpa och att man tillsist innerst innen vet att allt vänder till ens fördel !!

Mitt i allt deta virrvarv är jag även mottagningssamordnare för lärarprogrammet. Jag, alltid övertalbar som jag är, skall med fem andra se till att nya lärarstudenter vid Campus Norrköping får en bra första tid. Ett stort ansvar, känner mig ibland lite som en kung som delegerar ut uppdrag till mina undersåtar :-) En härlig känsla, men det innebär även ett ansvar och det går inte av för hackor.

Nä, nu får det vara slut för denna gång !! Kan ju inte skriva en halv avhandling första dan,då kommer jag snart trötta på det :-(

Tack och hej din gamla leverpastey som Bet Ljung sa på sina glansdagar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0